Illamående och allmänt blä

I fredags hade jag och mina närmsta kollegor en jättemysig AW direkt efter jobbet. Vi åt semlor och kex och ost och snackade massa skit. Supermysigt. Basse och Alma hämtade mig strax innan fem och så åkte vi och handlade. Jag blev dock väldigt mätt och mättnadskänslan övergick i ett illamående som hållit i sig ända sedan dess. Idag är det måndag och jag mår fortfarande dåligt. Jag somnade till och med i personalrummet på min rast.

Det har även spänt konstigt över magen och jag har mått allmänt kasst, så igår ringde jag till förlossningen för lite rådgivning. Vi blev lite oroliga över att det skulle vara någonting som var fel, men sköterskan på förlossningen lugnade mig och var väldigt snäll och gullig. Går det inte över inom de närmsta dagarna ska jag kontakta min barnmorska, men jag ska ändå dit nästa tisdag, så jag kanske härdar ut fram tills dess.

På onsdag går vi in i vecka 29 och det känns sjukt hur snabbt det går. Tredje trimestern är här och det är bitvis väldigt tungt att släpa omkring på en liten bebis i magen och en 18-månaders unge på höften. Alma är otroligt mammig just nu och ska absolut vara hos och med mig hela tiden när vi är tillsammans. Förmodligen är det en fas av separationsångest just nu, och vi vet ju att det kommer att gå över så småningom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback