Hitta rutinerna

Tillbaka till vardagen, tillbaka till rutinerna. Idag börjar Alma sin andra termin på springlek och både jag och Basse är ledare (tillsammans med Alex och Andreas). Veckorna känns sprängfyllda och det blir liksom att det här trötta gravidot inte orkar göra någonting alls hemma, det känns som att huset förfaller. Vi "plockade bort" julen i helgen, men den står liksom fortfarande kvar på matsalsbordet. Vi ska sortera allt baserat på vilken våning det ska vara, men det har varken funnits tid eller ork. Idag blir det bara hem och slänga i sig mellanmål, iväg på springlek, hem och äta, bada Alma och sen lägga Alma medan Basse åker på träning. Jag vet redan att jag absolut inte kommer att orka göra någonting mer efter läggning. Förmodligen kommer jag att bli kvar med Alma i sängen och somna för natten. 

Imorgon kommer mamma och pappa och hälsar på en sväng. Alma älskar sin mormor och morfar så himla mycket och tjatar om dem hela tiden. Så nu får de faktiskt pallra sig till Fagersta så att de får umgås lite (kanske att jag och Basse kan få städa och plocka lite när hon ändå har besök, he he). På torsdag kommer min vän och gamla kollega, Therese, hem till oss. Så det blir väl typ det, middag, lite lek och sova som hinns med då. På fredag kommer Lina, så det blir samma visa där. Skönt att jag inte bryr mig om att folk ser vårt hemma-kaos längre. ;) Bara lite. ^^' 

Alma babblar så himla mycket nu. Hon har börjat säga "gammemommo" och "gammemoffa". Såååå gulligt. Hon härmar allt man säger, så nu gäller det verkligen att tänka sig för hela tiden. 

Här hade Alma sin första tofs. Lilla hjärtat. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback