Året 2021

Traditionsenligt kommer här nu en sammanfattning av 2021.


För många var 2021 ett riktigt skitår. Nu när många skriver ut på sociala medier om hur året har varit skriver majoriteten att det har varit ett år de gärna glömmer och lämnar bakom sig. Flera av dem skriver att det varit det värsta året i deras liv. För mig kan det nog ha varit det hittills bästa året i mitt liv. Vi ska inte gå händelserna i förväg. Här kommer mitt bästa år:

Januari:

Året började med att jag mådde väldigt dåligt efter covid-19. Jag provade att arbeta en dag efter jullovet, men det slutade med kraftig yrsel och jag blev tvungen att åka hem. Jag blev sjukskriven hela januari.
1. Jag köpte Jakob Hellmans nya skiva. 2. Jag fick ett nallebud av bästa Emma. 
Jag blev uttråkad när jag var hemma och fick för mig att måla i garderoberna.
1. Det blev en del prover hos läkaren. 2. Philip fyllde 30 och fick en natt på Steam Hotell i present.

Kvällen innan hans födelsedag åt vi trerätters middag och drack gott vin.
Eftersom det var ganska mycket smitta i krokarna på födelsedagen hade vi inget kalas hemma. Vi åkte i stället runt och lämnade fika hos nära och kära. Jag hade bakat Key Lime-paj och så hade vi köpt goda kakor.


Februari:

Jag testade om jag hade antikroppar mot covid-19, vilket jag hade.
Det blev en del långsamma och mysiga promenader i naturreservatet.
Jag har fortbildat mig inom traumamedveten omsorg och fikat massa semlor.
Jag och Philip åkte till Sala och åt napolitansk pizza. Mycket gott.


Mars:

Jag träffade min käre kollega Lotta och hennes tvillingar under en mysig promenad i Fagersta.
Jag åt goda italienska köttbullar på balkongen.
Elvis (Elvira) fyllde 4 och vi firade henne på Pinchos i Borlänge. Jag passade på att klä upp mig.
Jag blev cool och köpte icke-tighta byxor.
Jag och Emma firade Jessica som skulle fylla 30. 
1. Det blev Steam hotell. 2. Jag spelade in en rolig version av "Satisfied" från Hamilton.
Jag är bäst på att rocka sockor.
 Jag har varit barnvakt åt busungar. Elton hittade ett mumsigt äpple. ^^
Under earth hour ritade jag en tvättande tvättbjörn.
Sommartid och börja jobbet 07.00 (egentligen inte då, men kroppen tyckte ju det).


April:

Det var varmt och mysigt på balkongen.
1. Jag klippte Emma. 2. Jag målade garderoben och taket (vilket innebar att jag äntligen färdigställde renoveringen i sovrummet).
Jag blev sugen på en kusin-tatuering och började skissa lite på en figur som skulle omringas av symboler som representerar oss fem. Disney = jag, schlagerboa = Simon, böcker = Erica, skateboard = Anton, tv-spelsdosan = Oscar. I slutändan blev det en helt annan riktning på tatueringen.
1. Jag gjorde langos. 2. Det blev många måltider på balkongen. 3. Pappa fyllde år.


Maj:

Jag började maj med en tretimmars våffelfika med Basse i Fagersta. 
1. Jag jobbade med tokiga grönsaker. 2. Vi hade temadag: "gul" på jobbet.
Jag var hos Basse på ölkväll.
Jag och Philip gjorde slut som ett par, men fortätter vår relation som vänner. Jag spenderade några timmar med gos hos Eltonpelton och familjen Blomqvist.
Min nya kärlek bjöd på julmust i maj. Gott. Jag flyttade till Fagersta. ♥
Vi hade temadag "kom som du inte är" på jobbet.
Jag fick frukost på sängen. Magiskt.
Storasyster godkände Basse.


Juni:

Oscar kom hem. Vi råkade matcha. 
Vi hade brännbollstunering på jobbet. Jag var stormtrooper.
Jag och Basse åkte på en mysweekend i Uppsala.
1. Vi har myst MASSA. 2. Jag fixade till lägenheten lite så att det blev lite mysigare där.
Jag bjöd Oscar och Spooky på bio och Pinchos i gemensam födelsedagspresent.
Jag har hängt lite med mina små älsklingar (dock alldeles för lite).
Vi firade en sista midsommarafton i Södra Rudu.

Basse blev då brorsbarns-approved. ^^ Jag och mamma blev uppe själva (förutom Basse som tvingade sig att vara vaken med oss).
Jag, mamma och Basse åkte med Penny och Peg till ett getcafé.
Jag och Erica åkte till Gröna Lund, men det var så mycket folk där att vi skyndade oss därifrån. Vi åkte istället till Fjärilshuset i Haga. Sedan blev det drinkar på "Tak":
Jag lyckades få in några soltimmar.

Juli - december kan ni läsa om i inlägget nedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback