Praha!

Här kommer en "liten" inblick (bildbomb) från vår resa till Prag!

Vi började med drinkar/vin/öl/whiskey på Arlanda.
Glad över att få flyga igen efter 6 år på marken.
Vi träffade Harry Potter när vi mellanlandade i Belgrad...
Vi blev hämtade från flygplatsen med LIMOUSINE! Så jävla coolt.
Prag är en otroligt vacker stad!
Det slank ner en hel del öl...
På lördagen var det ganska fint väder, och eftersom väderleksrapporten sade att det skulle bli regn på måndagen (och vi redan hade bokat bord till lunch på söndagen) bestämde vi oss för att ha picknick.
Vi hittade en väldigt mysig liten restaurang som heter Chili Point. Vi drack lite vin och champagne här och blev dessutom bjudna på poppers. Servitrisen fick en hel del dricks!
Vi gick och kikade på det astronomiska uret. Väldigt häftigt!
Vi gick sedan och letade efter en restaurang som inte var proppad med turister... Det var inte så lätt att hitta, och när vi väl hittade någonstans att äta var min mat vidrig... Jag var äcklad av detta i över ett dygn efteråt (vi fick dessutom gå till McDonalds och ta en cheeseburgare så att jag skulle få i mig någonting, men inte ens den kändes god när man var så äcklad...). Vägen hem var åtminstone väldigt vacker.
Vi åt väldigt god frukost varje dag.
Vi besökte Prags kända bryggeri och restaurang, U Fleku. Där fick vi en guidad tur av det som är Prags äldsta bryggeri och sedan åt vi deras lunch (samt drack deras öl som endast går att dricka där).
Philip provar på hur det var att arbeta med att vända på malten som låg på torkning.
Philip "dricker öl" ur en sejdel som rymmer 45 liter.
Jag var också törstig, men jag orkade inte hålla i den själv. ;-)
Stört gott öl. Jag klämde ner 5 stycken, och de andra hela 6 stycken. ^^
Här ser man slutnotan på hur många avec och öl vi druckit tillsammans... 17 avec och 19 öl.
Jag och Philip hittade Dr Pepper Cherry Vanilla. Philip har tjatat om att han velat prova Dr Pepper Vanilla sedan vi blev tillsammans... Denna var sanslöst god!
Vad är väl en toaselfie i Prag... (Eller 4, som det faktiskt var...)
På söndagen gick vi tillbaka till Chili Point och åt där. Som det kanske hörs på namnet så är all deras mat baserad på chili... Så sjukt bra service och så SJUKT GOD MAT! Till förrätt beställde vi in en ostbricka, och JÄVLAR vad gott det var. CHEESUS! Även varmrätterna och efterrätterna var häpnadsväckande goda. Det var nästan så att vi satt och grät ett tag (vissa av oss gjorde det faktiskt, ha ha, speciellt jag som inte haft någon aptit på ett dygn). Nedan ser ni min efterrätt. En äppel- och päronkaka med glass, nougatsås och päron- och chilimarmelad.
Vi tog vägen över Karlsbron hem. Ord kan inte beskriva hur fantastisk den bron är. Här nedan ser ni en bild på brotornet (någonting sånt heter det) och bara det (och det på den andra sidan) är helt fantastiskt vackert...
På måndagen var det OTROLIGT varmt. Jag gick omkring i kjol och linne hela dagen och jag frös inte en endaste sekund! Jag brände mig dessutom lite i ansiktet och på armar och ben...
Vi promenerade upp till en väldigt vacker (svart) kyrka. Den var väldigt fin och vi betalade in oss så att vi fick se insidan. Här ser ni en vacker man och vacker utsikt på väg upp till kyrkan.
Så himla vacker.
Jag passade på att tända ljus för mina saknade vänner. ♥
Detta var en mysig liten restaurang utanför kyrkan. Där stannade vi och drack öl.
Lunch och efterrätt på en italiensk restaurang. Vi alla åt pizzor och alla pizzor var sjukt goda. Min efterrätt var också väldigt god!
När vi skulle äta middag så var vi fortfarande mätta (och eftersom vi skulle upp tidigt och åka hem på tisdagen kunde vi inte vänta så länge med middagen) så vi åt lite tapas på ett jättemysigt ställe som heter La Terassa.
Promenaden hem var magisk och jag längtade redan efter att åka till Prag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback