Influensa.

Det stod på vårdguiden att man ska försöka vara uppe och gå lite, men det är svårt när man inte orkar stå upp. Har precis tvingat i mig lite lunch och ska nu lägga mig i sängen igen.

Första gången jag har influensa (så vitt jag kan minnas) och jag är väldigt glad att jag aldrig behövt genomlida denna fruktansvärda smärta tidigare. Jag har så ont i alla muskler och leder att jag inte har någon aning om hur jag ska ligga för att kunna sova eller ens vila. Febern gör att jag är helt slut och jag kan ändå inte somna. Det känns som att ryggen ska gå av, men som tur är har huvudvärken lättat lite sedan igår.


"En ”typisk” influensa börjar ofta plötsligt och du kan

  • känna dig mycket sjuk eller matt
  • få ont i musklerna
  • få hög feber och huvudvärk
  • känna dig trött och frusen
  • få halsont och torrhosta
  • bli snuvig
  • få röda ömmande ögon
  • ha ont bakom bröstbenet." (Citet från vårdguiden.)
Blä. Igår trodde jag att jag bara var jätteförkyld, men så åkte vi hem till mor och far och åt lunch och när jag sa att jag hade jätteont i huvudet, musklerna och lederna (plus 39 graders feber) sa far min att jag garanterat har influensa. Poop. Så jävla stört att jag får bihåleinflammation, svinkoppor OCH influensa inom loppet av ett halvår. Nu ska jag lägga mig och vila och hoppas på att jag mår bättre om några timmar. Krya på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback