Självisk.

"Hur mår du?" "Jag mår bara bra!" Jag läste någonstans om att många människor svarar att de mår bra även om det är en lögn. Att berätta att man egentligen mår dåligt ska tydligen vara själviskt. Man vill inte besvära andra med att man mår dåligt, speciellt inte när personen man öppnar upp sig för kanske inte kan göra någonting åt det dåliga måendet. Många gånger är jag en "må-bra-sägare". Orkar inte förklara varför jag mår dåligt och många gånger vet jag det kanske inte ens själv. Har även känslan att jag många gånger får allt att handla om mig. Jag vill i stället visa att jag bryr mig om mina närstående och vill veta hur de mår, i stället för att älta mitt liv och mående.



Idag har varit en bra semesterdag. Sol och god mat. Puss och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback