Bråvalla 2014

Bråvalla var fantastiskt! Det var slitigt, blött, soligt, fuktigt, roligt, uttröttande och ibland helt magiskt. Jag tänkte att jag beskriver dagarna för sig här och nu! :-D

TISDAG:
Jag och Oscar åkte hemifrån runt 13.00. Färden dit gick bra och vi hade roligt i bilen. Vi satte upp vårat tält på crew-campingen och chillade ett tag. 18.00 var det informationsmöte för oss volontärer. Efter det tog jag och Oscar bilen in till Norrköping och åt pizza. När vi kom tillbaka var klockan runt 21.00 och vi satte oss och förtärde lite alkohol, pratade och hade det mysigt.

Våra fina band:
Fint träd i Norrköping:
Kvällsmys:

ONSDAG:
På onsdagen jobbade jag och Oscar 14.00 - 20.00. På förmiddag chillade vi. Det gick inte att sova särskilt länge eftersom det var stekhett i tältet (jag höll dock på att frysa ihjäl när vi skulle sova på tisdagen).

Fin morgon var det!
 
Varje arbetsdag fick vi dessutom ett mål mat. På onsdagen åt vi lunch. Det var inte särskilt gott, så varken jag eller Oscar åt särskilt mycket... På jobbet fick vi arbeta med att scanna biljetter, registrera chip (som satt på armbanden) och sätta på armband. Det var väldigt roligt! Vi hann inte få någon rast, så våran oerhört snälla arbetsledare lät oss gå 18.45. På kvällen tog vi det lugnt. Till middag åt vi mackor med mjukost. (Y) Eftersom vi skulle upp tidigt på torsdagen gick vi och lade oss tidigt.

TORSDAG:
På torsdagen arbetade vi 08.00 - 14.00 (vi fick dock arbeta till 14.20 eftersom våra avbytare var sena (i vanlig ordning)). På jobbet stod vi i stora entren till vanliga campingen och kollade armband, samt besvarade alla frågor folk hade. Vi var i solen hela dagen, så vi brände oss lite i ansiktet både jag och Oscar. Dessutom stod vi upp i princip hela dagen (vi satt ungefär två timmar på hela dagen och kvällen), så man fick ganska ont i ryggen.

Tuffing:

Efter jobbet sprang vi och kollade på Trivium. Vi hann väl se lite mindre än en halvtimme, men de var väldigt bra! Efter det skyndade vi oss och åt lunch. Denna dag var det otroligt god mat. Både jag och Oscar satt och njöt till fullo. Jag åt köttfärslimpa, potatis och brunsås och Oscar åt så klart vegetarisk mat. Efter maten var det Bring Me the Horizon. De var väldigt bra!
Efter det satte jag och Oscar oss och kikade lite på Dropkick Murphys. Sedan gick vi och hämtade alkohol i bilen och gick med det till Anton, Martin, Daniel och Drolle.
Vi satt och drack lite och flummade tills det var dags att gå och kolla på Iron Maiden, som var sjukt bra!! Efter det gick vi tillbaka till Anton och co.s camp och hängde tills det var dags att sova.

FREDAG:
På fredagen jobbade vi 20.00 - 02.00... Vi passade därför på att gå och äta pizza på förmiddagen (det var då det började spöregna och åska). När vi kom hem var vi ganska blöta (trots paraply), och när vi hade torkat upp allt vatten som läckt in i tältet och bytt om till torra kläder gick vi och kollade på söta Daniel Adams-Ray.
Efter honom kollade vi på Passenger. Han var riktigt bra!! Så sjukt go, rolig och duktig kille. Efter honom kollade vi på lite Movits! innan vi var tvugna att gå och äta.
När vi ätit sprang jag till älskade The Kooks och hann se ungefär en halvtimme. ♥
På jobbet fick vi sitta i lilla entren till vanliga campingen och kolla armband och väskor. Ganska chill! Vi hörde dessutom lite musik därifrån. Bland annat hörde vi Mando Diao, lite Veronica Maggio (vi hörde när hon tog upp Håkan Hellström på scenen och när de sjöng "Hela Huset", några tårar trillade från min kind) och Kings of Leon. Vi fick tråkigt nog jobba över lite. 02.20 gick vi hemåt (och då hade våra avbytare inte ens kommit än, men våran arbetsledare var snäll).

LÖRDAG:
På lördagen var det regningt på morgonen, vilket innebar att jag och Oscar fick sova ut och slapp vakna runt 08.00 av att syret var slut i tältet...
Vi chillade innan jobbet (vi jobbade 14.00 - 20.00) och åt lunch i lugn och ro. Vi fick på lördagen stå vid premiumcampingen och kolla armband. Roligt! :-) Efter jobbet gick vi och fixade lite med pengar på chipet och sedan gick vi och väntade på att The Offspring skulle spela! Vi hamnade ganska långt fram och ju längre konserten höll på, desto längre fram hamnade jag! :-D Det var så sjukt stort att se mina barndomsidoler live och under "The Kids Aren't Alrigt" rann tårarna! ♥
Efter Offspring gick vi och kollade på Adept, vilket var nice!
Sedan gick vi till Antons camp och hängde. Mysigt!

SÖNDAG:
När klockan var 09.00 var Oscar fortfarande ute och festade. ^^' Jag gick och mötte honom vid bilen och sedan åkte vi till vårat camp och packade ihop alla grejer. När vi kom hem däckade vi båda två ganska snabbt och vi är fortfarande slitna...

Hittade denna bild på min mobil när jag vaknade, pappa är boven:
Det blev en hel del alkohol kvar också! :-D

Bland det bästa med denna vecka är att jag har fått umgås massa med världens bästa lillebror! ♥ Tack för en underbar och lärorik upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback