Nyttig månad.

Jag har bestämt mig för att ha en nyttig månad, med start i dag och avslut den 14:e mars. Jag ska under denna månad hålla mig borta från pizza, godis, alkohol, så mycket socker som det går, fikabröd, glass, grädde, chips och popcorn. Jag ska dessutom försöka äta minimalt med bröd, och jag får inte äta t.ex. kebabrulle eller kebab med bröd. Jag tror att jag behöver lyckoönskningar, socker-och kakmonstret herself...

Detta innebär alltså att jag inte får smälla i mig choklad eller geléhjärtan på alla hjärtans dag, jag får inte äta popcorn när jag ska på bio nästa vecka, jag får inte äta någon semla på fettisdagen och jag får inte äta tårta när mamma fyller år. Dock så är allt detta heeeelt på mina villkor, så om jag faktiskt skulle känna för att fuska någon gång (exempelvis när mamma fyller år) så gör jag kanske det... Eller inte... Vi får se helt enkelt. Det bästa är att Philip är superstöttande och ska försöka vara ganska nyttig han också.

Jag kommer under denna månad dock äta massor av frukt och t.ex. grönsaker och dipp. Mumsigt och inte lika onyttigt som godis och chips. Jag har även bestämt att jag får äta nötter (men jag får inte vräka i mig). Dessutom ska jag såklart försöka att dra ner lite på matportionerna och äta mer mellanmål.

Jag hoppas att detta ska gå bra, men jag är orolig att jag ska vara för svag och falla för frestelser... Håll tummarna för mig!

Jag äger inte bilden.

Kommentarer
Postat av: Erica

Det kommer nog att gå bra. Lycka till! :-D

Du har för övrigt råkat skriva "exepmelvis". :-)

Svar: Tack för att du skrev det! :-)
Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback