Firande ohoy!

Oj vad vi har firat 23-åringen! Igår var vi som sagt hos mor och far och firade min karl. Till förrätt åt vi jalapeno-poppers, det var starkt och gott (det kändes dock i magen imorse). Till varmrätt åt vi texmexburgare med sötpotatispommes. Burgarna gjorde vi själva på egenmald högrev och på burgarna hade vi egengjord BBQ-sås (godaste såsen jag någonsin ätit), picklad rödlök (också helt otroligt gott), guacamole (nomnom), hamburgerost och lite ketchup (det enda vi inte gjorde själva var alltså brödet, ketchupen och osten). Jösses alltså... Denna hamburgare var den godaste hamburgaren jag någonsin ätit (och då har jag ätit VÄLDIGT goda hamburgare). Pommesen var också sjukt goda. OMNOM!
Till efterrätt blev det tårta som jag gjort (Emmas underbara recept).

Chokladbotten, dumlefluff, hallonmousse, grädde och hallon ( tårtan) och kitkat (runt tårtan). MÖMS!

Idag var vi hos svärmor och firade. Det var jättemysigt! Jag har faktiskt saknat både Philips mor och Philips morföräldrar som också var där... Emma hade gjort smörgåstårta (GUUUUUUD vad god den var, och det var första smörgåstårtan hon någonsin gjorde) och jag hade med mig tårtan jag gjorde igår. Vi myste, åt massa gott och drack kaffe. Gos!

 
Runt tre åkte vi hem till Philip och strax efter kom Philips far och sambo och fikade. Trevligt det också! Lite skitprat till kaffet är alltid välkommet. ;-)

Nu på kvällen har är vi tillbaka hos mor och far. Vi har ätit plankstek och nu chillar vi i soffan. Hoppas ni alla har en trevlig lördag! Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback