Bilolycka.

Igår var jag med om min första trafikolycka. Jag, Philip, Oscar och Erica var på väg in till stan och det var jag som körde... På riks-70:an, där det är 100 km/h och 2+1-väg, mötte jag en traktor med släp. Från släpet flög det upp en stor plywoodskiva som flög över på min sida. Jag väjde så mycket som jag kunde utan att skapa någon risk för att köra av vägen, men körde in i skivan med vänster sida av fronten ändå. Chocken var enorm och jag körde ner till stan där jag skulle släppa av Philip som skulle på möte hos banken. När vi var där gick vi alla ut och tittade på hur bilen såg ut. Den vänstra sidan av fronten hade trängts ut på något sätt, och lampan var krossad. Gråtandes ringde jag till pappa som sa att vi skulle åka till polisstationen och anmäla händelsen. Tyvärr hann ingen av oss få någon som helst info om den mötande traktorn (som gjort sig skyldig till både grov vårdslöshet i trafiken och smitning från olycksplats.

Mor och far kom till stan så fort de kunde och pappa sa att om skivan hade träffat några cm åt höger hade den gått in i bilen (och troligtvis klyvit oss alla). Vi hade änglavakt. Jag var väldigt chockad, rädd och ledsen hela dagen igår. Vi åkte till Emma, Pontus och William en sväng och fick värma våra hjärtan lite med Williams leende, sen åkte vi som planerat till McDonalds och åt där (det fick bli att tröstäta lite) och sedan bowlade vi i någon timme. Det var trevligt att tänka på något annat ett tag.

På kvällen åkte vi 4 till Ullis som hade fest. Skönt att få träffa frugan lite och hon tyckte det var skönt att få se att vi alla var välbehållna. <3

Jävla skitdag... Ericas (ganska nya) iPhone 5 tappades dessutom i vatten... Skitdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback