Bebisgalen?

Ja... Jag är galen i bebisar. Jag älskar verkligen allt med dem! Jag älskar de små kroppsdelarna, doften, den mjuka huden och ja, jag älskar till och med skriken (håller kanske inte med om detta när jag väl får barn själv). Jag älskar att byta blöja och torka spyor, för man känner ändå att det är ett litet, litet barn som åstadkommit detta. En liiiten människa som en dag kommer vara lika gammal och vis som jag.

Själv tycker jag att jag är ganska bra på att handskas med barn... Jag börjar (speciellt nu på senare tid när jag har småttingar omkring mig) bli ganska säker på vad man ska göra i vissa situationer och detta känns så himla skönt. Jag uppskattar verkligen närvaron av bebisar/små barn. Nu är det så himla skönt att jag har tre stycken att gosa med. Det känns nästan sjukt och jag blir så himla glad när jag får chansen att gosa med dem.

Igår åkte jag till storebror och umgicks. Det var mycket trevligt och även väldigt gosigt att få gulla med Penny. Medan jag var där ringde Philip och sade att Emma ville att vi skulle komma och hälsa på William för första gången. Jag lämnade min storebror halv fyra, åkte och hämtade Philip och körde sedan direkt till Emma för att träffa den nykomna (tre dagar gammal). När vi varit hos Emma och gosat ett tag åkte vi till Emelie och Chrille. Vi hade bestämt att vi skulle ha mys-och filmkväll och det var minsann vääldigt trevligt och gosigt. Där fick man ju gosa lite med lilla Elsa-trollet också.

Ja, jag hann alltså träffa alla de tre skruttarna på en och samma dag. Ganska imponerande tycker jag! ;-) En av dem bor ju dessutom sju mil härifrån...

Jag och Elsa, jag och Penny och lilla William:
Supertrevlig dag måste jag säga och fler bilder kommer upp sen. Supertrevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Erica

Eftersom du gillar bebisar så mycket, så tycker jag att du borde skaffa en sådan själv. ;-)

Svar: Ha ha, ja! Det är väl kanske inte det bästa tillfället just nu dock eftersom varken jag eller Philip har jobb... Visst tänker jag på det ibland och det känns lockande, men som tur är så är jag förnuftig och vill gå klart min utbildning innan något barn kommer in i bilden! :-)
Elin

Postat av: Pernilla

Håller helt med ovanstående kommentar! :P

Svar: ;-)
Elin

2012-11-26 @ 16:44:49
URL: http://pernillagladh.blogg.se
Postat av: Erica

Nej, det är sant. Det vore nog väldigt olämpligt, och framför allt taskigt mot barnet, för er att skaffa barn i nuläget. :-P Jag är glad över att du är så pass förnuftig i alla fall. :-) Jag anser nämligen att man inte bara kan skaffa barn för sin egen skull och för att man själv "vill ha" ett barn för tillfället. Man måste tänka på barnet också. :-) Tyvärr finns det nog många som ej tänker likadant. En del skaffar nog till och med barn på grund av att de känner sig ensamma eller behöver bekräftelse, vilket jag tycker är av helt fel anledning... Med det menar jag ej att dessa barn ej får någon bra uppväxt. Det finns säkert många som har fått en riktigt bra uppväxt ändå, men jag vill nog att mitt liv och min miljö omkring mig ska vara så stabil som möjligt om jag en gång får barn.

Svar: Precis! :-D
Elin

2012-11-27 @ 19:01:35
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Erica

Och det är ju tur att du har andra bebisar att mysa med så länge. ;-)

Svar: Väldigt! :-D
Elin

2012-11-27 @ 19:02:11
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Erica

Fast shit, vad häftigt jag skulle tycka att det vore om du fick barn snart. Fast samtidigt konstigt, eftersom du är min lillasyster... Och jag skulle bli lite avundsjuk... :-P

2012-11-27 @ 19:07:30
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback