Believe.

Jag borde verkligen tänka lite på dessa visdomsord som jag en gång i tiden framfört i min gamla blogg. Det känns som att jag behöver tro på mig själv så himla mycket mer än vad jag just nu gör.

"Vissa ser inte det där ljuset som kan hjälpa en genom livet, utan ger upp mitt i allt. De kanske tycker att de kämpat nog fast de egentligen vet att de borde kämpa mer. Ibland orkar man inte. Man kommer in i en svacka där det där ljuset bara släcks och inte tänds igen… ”Var ska jag ta vägen?” tänker de. Att våga gå mot ljuset och kämpa för vad man vill och tror på är inte alltid det lättaste. Det kanske känns tungt och ljuset kanske blir svagare och svagare, men det gäller att se bakom de jobbiga stunderna och sakerna i livet och tänka på allt som man älskar och tycker om. Ljuset kommer bli starkare och starkare och till slut så kommer det aldrig mer slockna…"

© Elin Lundberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback