Omtentamen i matematik.

Jag tror att jag tidigare i bloggen nämde någonting om en mattetenta (som gjordes fredagen den trettonde januari). Nu har vi fått reda på om vi blev godkända eller inte och det är med djupaste sorg som jag meddelar att jag inte blev godkänd. Nej då, så himla deppig blev jag väl inte, det var ganska väntat då jag knappt pluggade någonting inför den. Men i vilket fall som helst så är inte omtentan förrän den åttonde maj, så jag kommer behöva plugga in i princip allting igen då jag kommer hinna glömma allt tills dess. Blä!

Ledsen tjej, jag skulle behöva ett till kinderägg...


Om jag skulle råka kugga tentan i engelska som vi har fjärde april så är den omtentan fjärde maj (alltså endast fyra innan omtentan i matte) så jag tror nog att jag kommer råplugga ganska rejält och göra ALLT för att klara engelskatentan (säger jag nu ja, när det väl kommer till kritan kommer jag väl skita i allting). Två tentor på fyra dagar är inte det roligaste. Aja, nu ska jag läsa Harry Potter i stället för att tänka på sådant! He he! Dessutom är Philip här i Uppsala med mig och kan göra mig på gott humör! :-) <3

Snyggt par va? ^^

Kommentarer
Postat av: Erica

Trist att du kuggade tentan. :-( <3



Men det är bara att ta nya tag och försöka igen. Var du långt ifrån, förresten?



Och du, det behöver faktiskt inte vara så kämpigt att du inte får skriva den förrän i maj. Jag förstår om det vore skönt att få den gjord, men du glömmer nog inte bort så mycket som du tror. Det mesta gömmer sig någonstans långt inuti huvudet, och kommer fram ganska snabbt igen så snart du börjar repetera allt ordentligt. :-) Du får komma ihåg att jag klarade en tenta på första försöket ett år efter att jag hade kuggat den tre gånger. Mycket satt kvar sedan det tidigare året, vilket gjorde att jag till slut lyckades förstå allt tillräckligt mycket under pluggandet inför tenta nummer fyra. :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback