Nej, orkar jag verkligen?

Jag gråter, sen övertalar jag mig själv att jag kommer klara det här! Jag kan göra det här! Det går över en stund, men trycket i bröstet kommer tillbaka ganska snabbt och gråten ligger åter igen i halsen. Nu har jag börjat blöda näsblod också och det har jag aldrig gjort förut = tydligt tecken på stress. Jag saknar Philip så mycket att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Allt skolarbete ska göras på en gång, de som lägger upp schemat och uppgifterna tänker inte på att vi kanske är människor som behöver andas emellanåt. Det verkar inte så i alla fall. Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag vill inte hoppa av, jag vill ju bli lärare! Men jag vet inte om jag kommer klara det här. Jag vill må bra, det skulle gå så himla mycket bättre att plugga då, men helt tydligt så mår jag inte bra. Jag vil veeerkligen inte hoppa av, men jag vet inte hur länge jag orkar må så här dåligt. Och jag vet ju inte när eller om jag kommer komma ur det här mörka molnet medan jag pluggar eftersom det är så svårt.

Idag har jag världens tentaångest. Har svenskatenta imorgon. Dessutom gråter jag över att jag vill vara med Philip. Jag vill sitta med Philip hos hans mamma och dricka kaffe och prata skit. Eller vara i Södra Rudö och flumma med pappa och Philip. Jag vill bara ta det lugnt och inte behöva tänka på allt skolarbete.

En tanke som dyker upp i min hjärna med jämna mellanrum är att man kanske skulle ta och bli målare i stället. Ansöka om att få vara lärling, sedan göra ett gesällprov och sedan vara färdigutbildad. Utan att behöva mangla hjärnan. Men jag VILL ju bli lärare! Måste det vara så svårt? :'-(

Kommentarer
Postat av: Pernilla

<3

Lyssna på din kropp men ge inte upp för tidigt. Jag tror att du kan.

Hoppas verkligen att det går bättre för dig snart! <3

Postat av: syster

Jag önskar så att jag kunde hjälpa dig. Säga hur du ska göra, men jag kan inte det. Jag kan finnas här och stötta. Jag kommer stötta dig vad du än bestämmer dig för. Du får INTE göra så att du blir sjuk. Att du blöder näsblod är inte bra.

Jag vill träffa dig, krama om dig och bara finnas där. Jag ska verkligen försöka komma över dagen en helg.

Finns här kära syster, för alltid! <3

2011-11-30 @ 12:54:26
Postat av: Emelie

Saknar dig med kära du! och du, tänk på din hälsa, det låter inte alls bra med näsblod och så, pressa dig inte för mycket! Lyssna på din kropp, även om det är svårt ibland när hjärtat säger annat. Jag stöttar dig i vad du än väljer, det vet du! <3

2011-11-30 @ 14:45:16
URL: http://emselie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback