Melodifestivalen!

Oj, vad spännande det har varit och vad noga jag har följt det i år! Ironi. Jag har faktiskt knappt kollat alls... Jag tycker bara att det blir sämre och sämre för varje år som går... Men hur kan jag veta det som inte sett det? Jo, jag har ju hört lite av de flesta låtarna... "You're out of my life, it cuts me like a knife..." hade jag lika gärna kunnat skrivit när jag var typ 10. Bra text... Visserligen tycker jag att Darin är riktigt duktig!

Förr i tiden har jag i alla fall haft typ åtminstonde en låt per deltävling som jag verkligen fastnat för, men nu tror jag faktiskt inte att jag har någon alls som jag verkligen älskar... Gah, orka bry sig...

Kommentarer
Postat av: Erica

Själv så är jag mer trött på själva jippot än vad jag tycker att det är dåliga låtar som är med. Inte för att jag har hört årets låtar, men jag kan ju lyssna på det mesta... Men det är ju så mycket tjat om tävlingen över allt och det känns som att alla tar tävlingen så otroligt seriöst. Jag såg faktiskt på "Debatt" för någon timme sedan och då pratade de om Melodifestivalen och Mårten Andersson resonerade väldigt bra där han pratade om hur man borde "chilla" kring det hela och inte vara så oerhört seriösa. Det känns som att inget annat land är så seriöt kring Melodifestivalen som Sverige är...



Sedan så måste jag påpeka att programmen åtminstone var sevärda när Luuk var programledare, eftersom han är så otroligt duktig och rolig. Ännu roligare var det ju när Björn Gustafsson också var med. :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback