Systeryster.

Vissa säger att vi är väldigt lika och det är jag stolt över... Jag har alltid funnit min syster väldigt vacker och jag blir lika glad varje gång någon påpekar hur lika vi är.



Jag kommer ihåg när vi båda bodde hemma hos mamma och pappa, och jag oroade mig verkligen över hur tomt det skulle bli när hon flyttade; Ändå flyttade hon bara till Avesta då... Hon kom alltid in till mig på kvällarna och störde, men hur mycket hon än störde mig så älskade jag när hon störde mig. Hon fanns ju där liksom... Men så plötsligt i april 2007 så försvann hon. Hon var ju dock hemma på t.ex. måndagskvällar och på helgerna ibland, så jag träffade henne ju hela tiden.
Sen blev hon ju sjuk och då gled vi ifrån varandra... Vi bråkade mer och mer och till slut så pratade vi knappt med varandra alls... Jag har inget minne av att vi gjorde något kul tillsammans, vi gled isär helt enkelt. Men när hon blev frisk igen så kändes det som att hon behövde mig igen. Vi kom varandra närmare och närmare, och till slut så var vi bättre vänner än vi någonsin varit tidigare. Hon blev min bästa vän. Det gjorde det dock ännu svårare när hon flyttade till Linköping i Augusti 2008...
Men det är ändå henne jag för det mesta pratar med om jag gjort något dåligt eller om jag mår dåligt, eller om jag gjort något bra!
Dagen innan varje tenta (Ericas tentor alltså, jag gör ju inga) så ringer hon mig för att ta en paus från pluggandet. Det händer att jag går och längtar hela dagen på att få höra min systers röst igen. Hon betyder mycket för mig.

Det händer ju ibland att vi är ironiska också... Ha ha! Rättare sagt så kan vi knappt säga något utan att vara ironiska. ^^' Så är vi ju typ alltid überflummiga också, det är Lundbergarna i ett nötskal...



Puss!

Kommentarer
Postat av: Erica

Naw, så sött! Fast jag minns knappt att vi inte gjorde någonting tillsammans när jag var sjuk. Det känns egentligen ganska konstigt, eftersom jag var hemma hos er nästan hela tiden då och gjorde knappt någonting. Men jag vet inte... Jag kanske var alldeles för inne i sjukdomen...

Postat av: Erica

Det är förresten gulligt att vi har sidbenan åt olika håll. Det har jag inte tänkt på förr. :-P

2010-01-06 @ 01:59:26
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback