Jumper!

När jag var liten så tyckte jag väldigt mycket om Jumpers skiva "Jumper".

Den kom 1996 och jag tror att pappa köpte den typ när den kom, så jag har verkligen vuxit upp med den. Jag kommer ihåg när vi tapetserade i hallen (med tapeten som heter "Dan", hysteriskt roligt...) och lyssnade på låten "Tapetklister" om och om igen! Jag älskade verkligen den!

För något år sedan hittade jag skivan nere i gillestugan och började lyssna på den igen! Jag älskar den, men mest för nostalgin... Jag har i vilket fall som helst inte lyssnat så mycket på den sen dess, men för någon månad sedan började jag lyssna väldigt mycket på Hästpojken...

Nyligen kom deras nya skiva ut på Spotify and I love it! Jag lyssnar på den i princip hela tiden och jag har typ kärat ner mig i t.ex. låtarna "Ett bättre djur", "Katarina är ett hål" och "När jag drömmer"... Jag är lite småkär i de andra låtarna också dock... I vilket fall som helst så kom jag på för bara någon dag sedan att de påminner en del om Jumper... De har en hel del drag i musiken som påminner om varandra. Men i alla fall, just därför blev jag tvungen och kolla om Jumpers skivor fanns på Spotify. Jag blev glatt överraskad! :-D Så nu lyssnar jag igenom min gamla nostalgiskiva igen! Jag kan dock inte utse någon favoritlåt då jag tycker om så många av dem lite extra mycket. ;-)

När Jumpers andra skiva "Välkommen hit" kom 1998 blev pappa helt klart überglad och köpte den också. Jag har "typ" vuxit upp med den också, så I love that one too! :)

Deras tredje skiva har jag dock knappt hört någonting av... >:/ Grejen är ju att jag inte skulle tycka att de var såå bra om det inte var för nostalgin, så jag vet inte riktigt om jag ens vill höra deras tredje skiva...

Kommentarer
Postat av: Erica

Om Hästpojken påminner om Jumper så vet jag att jag inte ska satsa på att lyssna på dem i alla fall. ;-P Jag har verkligen svårt för Jumpers stil, och ännu svårare fick jag för dem efter att ha fått höra att de har "förstört" en Jakob Hellman-låt. ;-P

Postat av: Erica

Konstigt förresten att du känner att du har vuxit upp med Jumper, men inte jag... Jag minns knappt deras musik i huvud taget, förutom att jag aldrig riktigt har gillat den. Jag minns att vi lyssnade på Tapetklister några gånger i rad i bilen någon gång när vi åkte till Sälen. Sedan är det tomt. :-P Då gillade jag Tapetklister. Idag tycker jag att den låter som en barnlåt. Och texten! Du som brukar vara petig när det gäller texter! Nu när jag tänker på det som jag minns av texten så tycker jag att det känns väldigt mycket som en Jonas Brothers-text, fast på svenska. ;-P

2010-04-14 @ 22:19:33
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Erica

Du vet de där stora reklam-affischerna med Bill på som jag snackade om... Du måste titta på denna bild: http://i44.tinypic.com/2wlrb6x.jpg Då förstår du kanske vad jag menade om att cykla in i någonting p.g.a. affischerna... ;-P

2010-04-16 @ 11:51:15
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag måste förresten säga att massor av fans världen över älskar denna gif: http://i136.photobucket.com/albums/q194/saltywench/cee5e3b1.gif Och vilken konsert kommer den från då? ;-P Jag minns det ögonblicket så tydligt. :-)

2010-04-16 @ 20:16:17
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback