Året 2021

Juli:

Jag tog en våffelfika med saknade Emma och hennes pojkar. Passade på att låna Elton lite efter fikat också. Massa bus i lekparken blev det. ♥

Jag och Basse var hundvakt åt hans föräldrars hundar. Lara ville gärna vara med mig överallt. Gose.
Jag och Emelie giggade med David. Det blev några knasiga repetitioner med roliga instrument. Man tar alla chanser man får att fixa till sig lite extra nu när man inte är ute bland folk lika ofta.
Jag körde ner till Oscar och Spooky i Skåne. Jag hade i alla fall sällskap av Basse ner till Norrköping. Han körde dit, jag körde därifrån. 
Det blev massa gos med deras katt, Bob. Det blev även några spännande öl.
Oscar hjälpte mig att spela in två låtar också. Det ska bli spännande att höra hur det låter.
1. Jag fick äntligen äta min efterlängtade falafeltallrik igen (saknar dig). 2. Jag provade även en nutellapizza, men just denna var inte särskilt god. Stället (Paus) är dock otroligt mysigt.
Jag hämtade Basse i Norrköping efter vad som kändes som en evighet (vi var ifrån varandra måndag till fredag, lång tid när man är nykär). När vi kom hem fick jag en jättegullig present.
Min älskade Emelie fyllde 30 och hade en jätterolig fest. Jag tog dock endast bild på Jennifers goa lilla Felix.
När vi kom hem på kvällen blev jag attackerad av vår torkställning. Vet inte vad den har emot mig. Världens blåmärke fick jag i alla fall ... 
Jag gick ut med min saknade Therese och kände mig snygg.
1. Jag och Basse åkte iväg på mysfika. 2. Vi åkte även till ett kalkbrott i Sala. Det var dock så mycket folk där, så vi svängde förbi mor och far för att bada där i stället.
1. Vi tog första dosen covid-vaccin. Vi båda blev otroligt trötta. Jag mådde jättedåligt. Vi har ätit väldigt många olika hamburgare på bland annat Bastard Burgers, Brödernas och Tugg. 2. Det blev även ganska många kvällsbad.
Vi åkte iväg på en myspicknick vid Strömsholm Slott.
Basses skägg blev så långt att jag kunde fläta det. Han var till barberaren dagen efter. ^^'
1. Vi var äntligen på live-speedway i Brovallen. 2. Jag köpte nya tofflor.

Det blev en myskväll med Emma. Vi lånade hennes svärmors lägenhet och sov där.
1. Jag åt Pulled Pork-våffla (mycket gott). 2. Vi åkte till Höga Grader i Sala och åt pizza. 
Min bartender har gjort goda drinkar.
Mor och far sålde mitt barndomshem. Jag hade en sista födelsedagsfest i Södra Rudu. Vi var uppe till solnedgången. Jag simmade omkring i Dalälven och njöt.
Vi sa hej då till huset. Surrealistiskt och sorgligt. Ett sista bad i poolen blev det också såklart.
Vi var på bio (Vi såg filmen "Old") och gick efter filmen till Pinchos och åt. 

I slutet på juli var vi och tittade på ett radhus (privat visning), mest för skojs skull. Vi båda kände att det absolut kunde vara någonting för oss och meddelade ägarna att vi var intresserade och vad vi var villiga att betala. De godkände och vi hamnade i total chock. Blev vi precis med hus?!
I samband med våra födelsedagar åkte vi till Göteborg. Vi var till Slottsskogen och tittade på djur, vi åkte Voi (läskigt och kul), vi åt god mat och myste massa på hotellet.


Augusti:

Vi avslutade vår Göteborgsresa på Universeum. 
Vi skrev kontrakt. 
1. Vi var på The Tallest man on Earth i Dalhalla. Oerhört mysigt. 2. Lina sov hos oss en natt. Vi åt bubbelvåfflor. Mums.
Jag och Basse hade en megamysig helg innan jag började jobba igen. Den bestod av mumsig middag på Hamnkrogen, besök hos bästisarna Blomqvist i deras nya hus i Rejmyre, titta på Bergs slussar, campa i bilen och slutligen Kolmården med Johannes, Bella, Line och Leah. 
En bästis gifte sig. Amazing. ♥
1. Min Elton fyllde två år. 2. Jag gjorde min kusintatuering i form av fem lingon. 


September:

Vi började september med en myshelg i Rejmyre. Jag hade Uno i famnen så mycket jag bara kunde.
Vi flyttade in till vårt radhus. Sjukt. ♥
Vi gosade lite med både mina och Basses brorsbarn. 


Oktober:

1. Vi fick fina inflyttningspresenter av våra kollegor. 2. Vi köpte möbler och fick hit min snygga tavla.
Jag och Emelie giggade med David igen. Vi festade hos oss efteråt, till klockan sex på morgonen. Puh. ^^'  Emelie hittade sig själv på väggen. ♥
1. Vi var barnvakt åt Basses brorsbarn. Vi åkte bland annat till Jumpyard och lekte av oss. 2. Vi hade tema "Magi" på jobbet. Jag var häxa, Basse var Harry Potter (med svart hår och allt).
1. Vi smälte snögubbar och dekorerade lite till Halloween.


November:

1. Vi började med Hello Fresch (mycket nöjda!). 2. Vi anlitade flyttfirma för att få hem pianot.
1. Nöjd tjej som äntligen kan spela hemma. 2. Morbror Eivind kom på besök från Norge. Vi åt tårta. Det var väldigt trevligt att träffa honom igen.
1. Vi hade personalfest. Jag och Tina (festkommitén) var roliga och matchade. 2. Älskade William fyllde nio år.
Vi är oerhört nöjda med vårt "bibliotek", som vi kallar det.
1. Jag målade sovrummet. 2. Vi firade första advent.


December:

Alla på jobbet var väldigt trötta. Här låg jag och Charlotte och vilade lite på rasten.
Ett mysigt och målat sovrum. Färgen döpte Björn till "Gröne-Elin". Rart.
Jag rustade upp en gammal lampa lite.
Vi bjöd mor, far, mormor och Stefan på adventsfika.
Vi var barnvakt åt Penny och Peg. Mycket mysigt.
1. Det blev ännu en vända till Pinchos. 2. Jag har slöat med glass i sängen.
Vi hade en söt besökare på jobbet (och jag, Anna och Sabina har även hälsat på hemma hos den söte).
1. Vi har gjort det otroligt julmysigt hemma. 2. Vi har varit julfina.
1. Vi har firat jul. 2. Jag har myst med Emma och barnen.
Det blev nyårsafton. Vi åt trerätters, spelade lite datorspel för att hålla oss vakna (pensionärer), åkte och firade av lite fyrverkerier och gosade.


Jag är SÅ spänd på vad 2022 har att erbjuda oss. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback