Operation och VARNING FÖR ÄCKELBILDER!

Som nämnt ovan kommer jag att lägga upp äckliga bilder i detta inlägg. Undvik att scrolla vidare om ni är känsiga.

Idag är det lördag och i torsdags opererades min visdomstand ut. Jag fick lugnande medicin och var ganska borta under operationen. Minnet är väldigt sporadiskt. ^^ Jag la dock upp väldigt fina bilder på min snapchat-story under tiden jag var under påverkan av den lugnande medicinen. Den här till exempel:
Tack för den bilden drogade Elin... ^^'

Pappa följde med mig till tandläkaren, lämnade mig där och hämtade mig sedan efter operationen. Vi åkte då hem (till mig och Philip) och chillade lite. När bedövningen gick ut tyckte jag att det kändes väldigt konstigt vid såret. Trådarna (stygnen) hängde liksom så att jag tuggade på dem och det kändes helt fel. Jag kollade då med ficklampa och det såg ut såhär:
Jag ringde tandläkaren och berättade att jag var bekymrad och de ville att jag skulle komma in igen. Sagt och gjort. Väl där var de förvånade att stygnen hade gått upp, för de hade aldrig varit med om det tidigare. När de hade sytt med ytterligare stygn såg det betydligt bättre ut...
Nu är jag en svullen själ som har feber till och från. Min kropp gillade inte att opereras. Jag är trött, jag har ont och jag är orolig. Ett av de nya stygnen hade lossnat redan igår, så jag oroar mig för att få ner mat i såret. Jag har dessutom fått extrema nervryckningar i hela ansiktet, så jag oroar mig över det också. Det känns liksom ibland som att jag har minst 100 nålar utspridda i ansiktet. Det väckte mig minst sju gånger inatt (och då överdriver jag inte ens). Roten till tanden satt inbäddad i nervsystemet i kinden, så det är ju inte konstigt om det blivit någon komplikation av det. Jag hoppas bara att det går över. 
Jag känner mig som en bulldog med min hängande och svullna kind. Nu ska jag gå och värma på soppa och äta med min mun som jag knappt kan öppna.
Man skulle kunna tro att jag överdriver på bilden, men det gör jag verkligen inte. Och tro mig, det är till och med svårt att äta soppa när man knappt kan öppna munnen. It sucks! I torsdags och igår var jag sååååå hungrig. Idag har jag ätit en stadig frukost, men eftersom jag envisades med att äta ROSTAT bröd (som inte är mjuk mat) har jag fortfarande jätteont i hela käken...

Nu är det färdig-gnällt! Håll tummar och tår för att jag ska bli snabbt återställd och för att smärtan försvinner snart. Ha en suuuupertrevlig lördag! :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Elin, hoppas att du mår bra idag trots omständigheterna! Jag sitter just nu i precis samma situation som du var i och övertänker förfullt. Läkte såret tillslut och klarade du dig från vidare komplikationer? Ta hand om dig, varma hälsningar Sara :) <3

Svar: Såret läkte ganska snabbt och nu märks det definitivt inte att jag opererat. Nu var det ju ett tag sedan du skrev, men hoppas att allt gått bra för dig. :) <3
Elin

2020-09-29 @ 02:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback