Ont i magen.

Jag älskar mitt jobb, MEN, jag får så himla lätt magkatarr när jag blir stressad. Nu mår magen jättedåligt och det är supersvårt att ta sig i kragen och träna då. Detta leder till att jag blir ännu mer stressad för jag har nog aldrig känt mig så fet och ful som jag gör just nu, så jag vet ju att jag behöver träna! Nu har jag i alla fall varit utan godis (med socker i), snacks och fika i lite mer än en vecka. Jag har inte riktigt bestämt att jag ska vara fri från onyttigheter en viss tid, utan jag utmanar mig själv och ser hur länge jag kan klara mig. Det är alltid spännande att se hur man klarar vissa tillfällen. Extra svåra situationer är exempelvis när man besöker någon som bjuder på fika (jag tycker att det är oartigt att tacka nej till fika om någon har köpt det specifikt till mig, men jag försöker att komma ihåg att säga till innan att jag inte vill ha fika när jag kommer), eller när man exempelvis ska åka iväg över helgen (jag och Philip ska till Stockholm i helgen, då vill man gärna gotta sig lite), eller när påsken kommer (jag är redan nu sugen på påskgodis och efterrätter).

Det är inte helt lätt, men jag vet ju att ju längre jag håller mig, detsto stoltare kommer jag att vara över mig själv. Jag kunde ju för tusan sluta snusa, då måste jag väl klara mig utan godis, snacks och fika i några veckor? 

Just nu sitter jag i sängen med en morrande mage. Jag SKA träna (skulle ha börjat för en halvtimme sedan), men det är som sagt svårt när magen krånglar så in i norden. Jag försöker motivera mig själv med bilder, citat, positiva tankar och allt som kan hjälpa när det tar emot, men just nu vill jag bara lägga mig och sova.

Skönt i det osköna är i alla fall min nya dator (min belöning för att jag varit snusfri i ett halvår). Jag älskar att skriva på den och det är SÅ HIMLA SKÖNT att ha en dator som tar någon sekund på sig att starta upp, i stället för en halvtimme (utan att överdriva). Aja, nu ska vi se om det går att få till någon förbaskad zumba.

Förresten!! Nu vill jag ha vår. Adjö.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback