Hälsoläget.

Jag har nu i några veckor undvikit att äta godis, bakverk, chips och liknande onyttigheter. Anledningen är att jag mår så himla dåligt när jag äter det. Det verkar som att jag inte tål eller är överkänslig mot vissa ämnen i dessa provianter. Idag provade jag att äta TRE godisnappar. TRE STYCKEN! Jag fick ont i magen och rapade i flera timmar efteråt. Däremot åt jag lite fikabröd i söndags, och då protesterade magen inte. Fikabröd verkar fungera i liten mängd, chips kan jag äta i vääääldigt liten mängd, men godis får jag jätteont i magen av. Jag blir dessutom illamående. Samma gäller om jag äter pizza (alltså även om jag inte äter så att jag blir mättare än nödvändigt). Ont i magen och rapar i flera timmar. Jag ska försöka fortsätta hålla mig borta från godis (förutom choklad, det kan jag också äta om jag håller mig till en liten mängd). Det finns ju så himla många olika substitut till godis. Jag kan ändå behöva en lyckospark, för jag ÄLSKAR verkligen godis... :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback