Hej igen!

Nu ska jag försöka återskapa det långa blogginlägget jag gjorde tidigare ikväll. Så, vad har hänt i mitt liv? Jo, det ska jag berätta nu.

Jag har varit hos storebror och hälsat på. Det är alltid lika mysigt. ♥ Där var jag med mor och far den 28/10. Dagen efter det, måndag den 29/10, åkte jag och min kollega (som är skyddsombud) på ombudsresa till Stockholm och Skolforum (skolmässa) med lärarförbundet. Vi bodde på hotell måndag till tisdag och på tisdagen gick vi på Skolforum hela dagen. Det var väldigt intressant, mysigt och roligt.

På onsdagen den 31/10 åkte jag och Philip först till Ford i Hedemora för att laga motorvärmaren i min bil. När den var klar åkte vi raka vägen till Crossroads i Borlänge för att byta mitt septum-smycke.
Jag blev jättenöjd, men bara några dagar efter att jag bytt började det svida jättemycket och smycket blev fult. Jag fick då lov att byta tillbaka till mitt gamla smycke. Jag ska dock beställa några fler, nu när jag kan byta själv.

Efter Crossroads åkte jag och Philip till Kupolen. Jag skulle köpa en Bullet Journal och så skulle vi äta lunch. Jag kan nöjt säga att jag har skrivit och ritat i min BUJO varje dag sedan jag köpte den. Jag är SÅ NÖJD och det är så fridfullt att sitta och göra listor, rita och greja. Nästa veckas uppslag har jag komponerat ihop själv och jag är svin-nöjd:

Mitt i hela den här Borlänge-vändan var jag väldigt orolig och stressad. Albus var nämligen på djursjukhuset i Falun och skulle opereras för en gigantisk böld i ansiktet. Det slutade med att jag och Philip fick åka och hämta honom där (eftersom vi ändå var i Borlänge) och hela jag gick sönder när jag fick se min lidande bebis. Jag körde hem honom till mamma och pappa och när Albus kom ut ur buren fick han sanslös panik och sprang omkring och slog i med tratten överallt. Stackars älskling. Efter ett tag lugnade han i alla fall ner sig och ville ligga i soffan och gosa. 

När mamma och pappa kom hem kom vi fram till att det vettigaste i hela situationen var att Albus skulle få bo hos mig och Philip under veckan. Vi hade ändå höstlov och var hemma och Albus behövde vård väldigt ofta. Han bodde hos oss torsdag till söndag och det gick hur bra som helst. Han var jätteduktig när vi tog av tratten och luftade/tvättade, han var jätteduktig att gå på lådan (inte EN ENDA olycka, vilket är stört mycket bättre än vad jag hade vågat hoppats på) och han var jättegosig. På nätterna blev han lite rastlös och gick och jamade (han väckte mig flera gånger varje natt, vilket kanske inte var jättepopulärt), men annars gick det som sagt jättebra att ha honom här.
Det blev värre för honom när han fick komma hem till mamma och pappa för där vet han att han i vanliga fall får gå ut och VAR han kan gå ut. Trött på tratten, rastlös och sur för att han inte fick gå ut. Men han har ändå skött sig suuuuperbra. Lilla hjärtat. ♥ Nu (idag, 18/11) har han fått gå ut för första gången på två och en halv vecka. Lycklig kille.

På fredagen på lovet firade vi Emma med tacos. Mums! På lördagen hade vi den årliga allahelgonamiddagen med kusinerna och deras respektive. I år fick vi dock sakna Oscar, för han hade inte möjlighet att komma upp över helgen. Efter middagen och massa mys åkte jag och Philip hem för att tvätta Albus och hans sår, och efter det åkte vi vidare till Emmas 25-årsfest. Mys!

Veckan efter (förra veckan) åkte jag, Philip och Tom på Night Flight Orchestra i Eskilstuna. Jag kände mig cool.

Denna veckan har jag tränat fem dagar (sex pass) och jag har mått så himla bra. Vi har också varit barnvakt åt William och Elvira. Det var visserligen endast några timmar på kvällen och Elvira hann bara vara vaken i en halvtimme, för sen somnade hon bredvid Philip i soffan. Världens bästa morbror. ♥

Igår hade Philip ölkväll och jag passade då på att sova över hos Emelie, Elsa och Linnéa. Vi åt tacos, drack vin (jag och Emelie allså ;>), och åt vit choklad- och saffranspannacotta. MUMS! Jag kände mig återigen cool.

Idag har jag städat upp efter karlarna (för att jag ville, inte för att jag var tvungen) och sen har jag tränat. Nu laddar vi för en ny arbetsvecka. 25 arbetsdagar kvar till jullov. Jag har nog aldrig längtat så mycket till ledighet som nu. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback