Träning och sånt trams.

Nu har jag ett zumbaträningsschema som jag följer. Jag tränar fem dagar i veckan och det är fyra olika pass vilket minskar risken att jag ska tröttna. Detta är första veckan på detta träningsschema och det har gått bra. Jag körde dock fyra zumba-pass förra veckan också, så jag känner mig duktig.

Det svåra nu är att jag inte får en snabb förändring. Allt händer inte på en gång och jag vet att jag har världens sämsta tålamod när det gäller detta. Det som sker då är ju så klart att jag ger upp, men det får jag inte göra denna gång. Jag försöker peppa mig själv och mantra att det inte syns på en gång. Man blir inte smal på två veckor. Man går inte ner i vikt när man bygger muskler, osv. Målet som jag har satt (viktmässigt) har jag satt till december 2018, så jag vet ju att det kommer att ta tid att komma dit jag vill.

Jag märker en viss skillnad i energinivåerna på helgerna. Förut låg jag gärna i sängen hela helgen, men nu har jag svårt att vara still allt för länge och håller gärna på och pysslar i lägenheten eller hälsar på någon trevlig person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback