Grattis Conchita & Österrike!

Här kommer några tankar angående gårdagens Eurovison song Contest:

Jag tycker personligen att vinnarlåten "Rise like a Phoenix" är otroligt bra! Den har ett fint budskap och Conchita sjunger den som en gudinna, vilken sångröst!! Folk säger att hon vann endast p.g.a. all historia med Ryssland och för att hon står på scenen med skägg. Självklart förmedlar texten ett viktigt budskap, och det är väl det musik handlar om? Islands låt, till exempel, handlar om att vi inte ska ha så mycket fördomar som många har idag.

Jag tror absolut att Conchitas vinst berodde på en kombination av musik (det är en väldigt pampig och mäktig låt som ger mig gåshud), text (som jag tidigare påpekat) och antagligen att hon är en kvinna med skägg som kämpar för allas rättigheter. 

Jag tycker att det var väldigt uselt när publiken buade åt Ryssland. Jag tror varken det var tvillingarna Tolmachevy eller artisten Alsou som fått Putin att tänka som han gör. Jag tycker att det är onödigt att blanda in politik i detta program som handlar om gemenskap, musik och kärlek.

You go girl! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback