Catch up!

Ja, nu var det ett tag sedan det kom upp någonting här på bloggen (om man bortser från gårdagens oerhört intressanta inlägg om sängkläder)... Jag tänkte att jag slänger upp en liten sammanfattning av vad som hänt sedan senast!

Jag såg att det senaste jag skrev (innan gårdagens inlägg) var att jag skulle åka och fira jul med Emma och William. Det var väldigt mysigt och jag fick jättefina nagellack och hemmagjort julgodis i julklapp:
Emma julstädade lite när jag var där och William sprang glatt efter dammsugaren:
Jag och William tog en långprommis när Emma och Pontus skulle storstäda och William skulle sova. Perfekt! (Det syns ju knappast att det var den 23/12 på bilden...)
Väl hemma igen smakade jag och Erica den nya "Baileys chocolat Luxe". Den var mycket god!
Om man blandade den med mjölk smakade det Pucko:
Vår bror hade blivit väldigt skäggig (han helrakade sig dock samma kväll)...
Årets (mja, förra årest) gran var mycket tät och vacker!
God jul önskar syskonen bus (de årliga julaftonsbilderna kommer senare, de ligger ännu kvar på kameran)!
Jag testade att locka håret med plattång julaftonen till ära, och jag tycker själv att det blev väldigt tjusigt!

Lundbergsungdomarna chillade (läs: sov i någon timme) i soffan efter dopp i grytan-lunchen:
På juldagen blev det fest hos Philip! Skål från syskonen Lundberg:
Mina fina (tydligen förälskade?) pojkar!
På annandagen kom min käre bror med familj hem till oss och käkade kalkon. Busige brorsonen Isac bestämde sig för att bädda ner sin farfar i soffan...
När broder åkte hem lämnade han kvar Penny-Ponken hos oss så vi fick gosa i några dagar. <3
Man kan inte alltid få som man vill... (T.ex. att radera massa bilder på min mobil eller gilla allas bilder på Instagram.)
På lördagen blev det lek och bus hemma hos Emma, Pontus och William!
Gosar med mina gullungar.
På lördagskvällen blev det middag hos mormor. Penny busade lite med sin farfar ("Fa" som hon säger):
Ute på kattjakt (jag älskar hennes smygande gång)!
Lek i hennes fina klänning som hon fick av mig i julklapp:
På söndagen var Penny ganska trött (host-Fia) och låg gärna och gosade i mitt knä medan vi kollade på TV.
Jag var dessutom tvungen att ta en bild på hennes fina lockar (de ville dock inte synas så tydligt på bild):
På söndagen var det dessutom dags för lilla donnan att åka hem. Tre nätter fick jag låna henne och det kändes väldigt tomt när vi hade lämnat tillbaka henne...
På kvällen blev det gos med min älskling (jag garvar ihjäl mig varje gång jag ser denna bild)!
På tidag börjar William med inskolningen, så han har självklart fått en egen ryggsäck:
Philip sade att jag var tvungen att ta en bild på hans nyårsöl...
... så jag tog även en bild på min egen nyårsöl:
Man måste ju ta "årets sista egobild"!
Bakiskisse på nyårsdagen:
Nu har jag varit sjuk i några dagar, men igår var jag och Philip till Emma, Pontus och William och busade lite!

Ikväll ska jag till Emelie och Elsa. Matildus kommer också dit, så vi ska mysa och äta tacos. Det ska bli goooooosigt.

PUSS PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback