En sjudundrande Valborg!

I Uppsala är ju Valborg en ganska stor grej... Man "ska" fira Skvalborg (28/4), Kvalborg (29/4), Valborg (30/4) och Finalborg (1/5). Jag jobbade andra maj, så det kändes ju inte så lämpligt att festa första maj, men det blev i alla fall en tredagars! ;-)

Skvalborg jobbade Philip (för att kunna vara ledig på Valborg) och efter det kom Ullis och festade med oss. Ullis skulle dock till skolan dagen efter och Philip skulle jobba, så vi tänkte ta det lugnt, men det blir inte alltid som man tänkt sig... ^^' Philip vann en flaska mousserande vitt vin på jobbet, så han drack upp den + en massa sangria som Ullis bjöd på. Det var en riktigt rolig kväll med tv-spel och umgänge och även Philip tyckte att det var värt en väldigt trött dag på jobbet dagen efter.
 

Kvalborg träffades jag och Ullis strax innan fyra och började dricka redan då. Vi satte oss utomhus med hennes vattenpipa och hade sjukt trevligt. Veronica anslöt sig och lite senare mot kvällen kom även Christoffer. Mycket trevlig kväll!
 

På Kvalborg sov jag hos Ullis och Christoffer, endast för att vi skulle kunna börja festa tillsammans redan när vi vaknade på Valborg, runt klockan åtta. På självaste Valborg festade jag ungefär mellan 08.00 och 00.00... Sjukt rolig dag!

Martini Asti till frukost. Mums!

Busade lite:

Jag "märkte" Christoffer, han hade läppstift på kinden hela Kvalborg och Valborg:

Forsränningen drar mycket folk:

Jag och Ullis tokade oss lite (#discohead):




Mösspåtagning:
Fina vän:
Fick ju nöjet att umgås med min finfina kusin en stor del av kvällen:

Hade ganska fina ben när jag vaknade...


Sjukt roliga dagar och de avslutades med bakishäng hos Ullis hela första maj med en jävla massa chill och Django Unchained (riktigt bra film). PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback