Självaste julafton.

Julafton är alltid en väldigt mysig dag! Eller ja, jag kanske inte ska säga "alltid", det kan ju hända att man åker på en släng av magsjuka eller mår dåligt av någon annan anledning på julaftonen, men hittills i mitt liv har det varit 21 väldigt mysiga julaftonar! Alltså bjöd även detta år på en väldigt mysig dag, då jag firade min tjugoförsta julafton. Här kommer lite bilder från den mysiga dagen. (Blev många "mysig" och "mysiga" ser jag... Stort ordförråd man har!)

Lillebror, jag och storasyster:

"Jag ääääär längre än dig":

<3
Albus var också julfin:
Och Pamela var busig:

Jag fick många fina julklappar. Bland annat fick jag en jättefin blus, "Harry Potter och fången från Azkaban" (nu har jag ettan, trean, fyran, femman och sexan), 2 painting by numbers (jag älskar att måla och pyssla), presentkort på H&M, "Den tomma stolen" (har jag visserligen redan nämnt i tidigare inlägg), Disneys version av "Robin Hood" och "Lejonkungen", en flaska vitt vin, mössa och halsduk, två t-shirtar m.m.

Det märks att jag brukar önska mig presentkort på H&M, dessa är från årets födelsedag och årets jul:

Det jag tycker är roligast med julen är dock att ge bort julklappar! Vissa har jag ju redan berättat om men detta fick resterande: Philip fick av mig två t-shirtar och en tjocktröja, Erica fick Alfapet, Oscar fick en pastabutt från Åhléns och en t-shirt, William fick en speldosa (gosedjur som låter när man drar i det) och en mjuk skallra, Philips mamma fick presentkort på H&M (hon är lika galen i H&M som mig), Philips mormor fick Mando Diaos nya skiva "Infruset" och Philips morfar fick en skiva där han själv spelar dragspel (som Philip spelat in i smyg).

Mor och far fick dessa två ramarna av mig:

De hänger så fint i vardagsrummet:

På kvällen spelade familjen (inte jag dock, jag målade) först "Så det kan låta" (ett spel som familjen fick i julklapp (av mamma och pappa typ)) och sedan Alfapet.
Oscar hade bra bokstäver där ett tag! Ironi.


När vi väl gick och lade oss var vi alla mätta, trötta och väldigt nöjda med dagen. Fin familj man har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback