Göttebårrj!! (På Göteborgska.)

Jag kan inte vara ute just nu då det är så varmt att jag knappt kan hålla ögonen öppna (för att jag är helt slut). Jag tänkte plugga lite på förmiddagen men mitt huvud har varit som gröt nu i några timmar så det blev inte så mycket av med det. Därför kommer nu som lovat några "fina" bilder från Göteborgs-resan.

Henrik och Anthony i Flogsta när vi väntade på bussen:

Sötnosarna Henrik och Hannah på tåget mot Stockholm:

I bistron på väg till Göteborg. Vi hade inte platser vid varandra, så vi satt och chillade där i stället:

Trött men glad i bistron. (Yes Anthony, I put it on my blog.)

På hotellet där vi hade eget kök. Kvinnorna lagar mat och diskar medan mannen, Henrik, leker rörmokare:

Gosegos i sängen:

På spårvagnen på väg mot Liseberg:


Hannah blev dyngsur när vi åkte FlumeRide:

Här faller jag, Henrik och Anthony i Atmosfear:

AtmosFear var sjuukt rolig och spänningen som byggdes upp i kön var otrolig (så otrolig att Hannah fegade ur). När man väl satte sig där i stolen slog pulsen väldigt hårt och nerverna var utanför. Självaste åkturen upp kändes oändlig och man blev ännu mer nervös. Men när vi väl var där uppe så kände jag lugnet komma (ja, jag är nog lite konstig) och när vi väl släpptes ner slappnade jag av för att kunna möta 4 G-krafter på bästa möjliga sätt. Sjukt skön attraktion! (Y)

Jag och Henrik i Lisebergbanan:

Vi käkade även på Ben & Jerry's glassbar (där jag åt världens godaste glass (Coffee coffee, Buzz buzz buzz tror jag den heter) och där Henrik åt en banana split med kniv och gaffel) vilket var väldigt mysigt.

Bye bye för denna gång Liseberg:


Vårat rum hade en helt egen skylt:

Kikhål (dock inte på vår dörr):


Djävulstrappor som vi gick uppför på lördagen:

Jag och Hannah:

Posar-Henrik:

Göteborg:

The four of us:


Sedan bar det av till Slottsskogen där vi kollade på djur, bl.a. påfåglar och sälar.
Tydligen så vill inte min blogg lägga upp fler bilder just nu. Men jag uppdaterar så fort det går.

:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback