Kan vänskap gå förlorad?

#1. We were the best of friends. Sen trodde jag att jag slängde bort allt, men egentligen ville du inte längre. Vår vänskap var tydligen en lögn. Jag älskade dig med hela mitt hjärta (gör det fortfarande) och det gör så himla ont att det inte är som förr längre. De flesta tror att jag kommit över det eftersom jag inte pratar om det längre, men egentligen gör det så himla ont inuti mig. Varje dag. Jag vill inte känna så här och egentligen borde jag inte vilja vara vän med dig längre, så som du sårat mig (även om jag kanske sårat dig djupt också, jag har dock verkligen inte gjort det med flit), men om man tycker om någon så djupt och tror att man ska vara bästa vänner livet ut så tar det hårt när det tar slut. Speciellt om det tar slut så pass tvärt. Jag älskar dig och jag vill ha dig tillbaka. Är det så svårt att förstå? Jag saknar dig och mitt bröst gör ont av längtan varje dag.

#2. Du var den enda människan i världen som jag verkligen kunde berätta allt för, och då menar jag allt. Du berättade allt för mig också. Vi var oskiljbara. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och vi träffades hela tiden. Det är sjukt hur långt vi har glidit isär och det värker i mig bara jag tänker på det. Någon stal dig ifrån mig och det kommer jag aldrig förlåta. Du berättar knappt någonting för mig längre och det sårar mig. Jag kommer alltid älska dig dock, älska dig som min andra hälft.

#3. Vi pratade nästan varje dag. Vi sågs nästan varje helg. Vi skrattade tillsammans varje sekund vi delade med varandra. Men även vi gled ifrån varandra. Någon stal dig också, samma person. Samma person som utan att mena illa stal två av mina viktigaste delar i livet. Två av mina livsgnistor. Var finns du nu? Vem är du nu? Du har förändrats och jag saknar ditt gamla jag så djupt.

Ta vara på vänskapen, det är så lätt att den rycks bort under fötterna på er. Det är inte lätt att försöka må bra och plugga hela tiden när man samtidigt saknar vissa personer så innerligt att man knappt vet vad man ska göra.

Kommentarer
Postat av: Erica

Kom ihåg att jag i alla fall ALLTID kommer att finnas där för dig som en vän! :-D <3

Postat av: Jennifer

Åh, saknar våran tid tillsammans! Vill så gärna ha tillbaka det vi hade. Du är verkligen den bästa vännen jag någonsin haft! <3

2012-02-23 @ 17:50:51
URL: http://www.nattstad.se/jenniferahlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback