Here's my bright idea.

Dimman i mitt huvud gör det omöjligt att förstå.
Den gör det omöjligt att tänka... Tänka på vad och vilka som betyder, eller inte betyder någonting.
De som befinner sig i den andra kategorin, alltså som inte betyder någonting, kanske en gång betytt någonting.
Tänk att man bara kan slita sig ifrån någon, nästan helt obemärkt. Kanske tänker man att denna person aldrig kommer förstå att man helt tagit avstånd från den. Men om denna person förstår detta, så blir hjärtat sårat och svårt att hela.

Du har slitit dig bort från mig och jag vet det. Vet du att jag vet?
Jag behöver dig inte längre, men jag är för svag för att inse det.
Dimman i mitt huvud klarnar inte, du snurrar runt där inne.
Det är oklart om du betyder, eller inte betyder någonting.
Betyder jag någonting?
Var fanns du när min värld rasade samman?
Varför hjälper du inte till med att bygga upp den igen?
Var är du och vad är ditt syfte?

Kommer jag någonsin förstå?

© Elin Lundberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback