IQ som en trummis

Äntligen! Efter flera års väntan så kommer ikväll drömmen bli sann.
Jag har alltid velat haft ett renodlat program på radion som handlar enbart om progressiv rock.
Ikväll börjar alltså programmet "Storverk" och jag längtar som få. Är ni intresserade så kan ni klicka er in på Sveriges Radio P4 och sedan P4 Musik för fliken "Storverk".

Hmm...nu blev det som väntat ändå! Det skulle inte bli ett inlägg om musik, jag skulle skriva om något helt annat och mer spännande egentligen men vad blev det utav det? Man kan ju tro att det är det enda som är passion för mig.. men nej!

Laga mat är också kul..

Jag tänkte tipsa om 5 mycket bra låtar som håller klass i mina öron, det är endast 2011-släpp jag tänkte bjussa på den här gången. Det är inge Coheed And Cambria som säkert många kunde tro, jag skulle kunna skriva om de hur mycket och hur länge som helst för att det är världens mest ultimata rockband men den enda som skulle läsa inlägget skulle vara jag som bara vill bli påminnd om hur fantastiska dom är. Nog om det!
Philip Tipsar 5 verk ifrån 2011 såhär långt!

1. Protest The Hero - C'est La Vie - Singeln ifrån nya Protestskivan "Scurrilous" Mycket smarrigt om ni frågar mig och garanterat topp 5 favoritalbum detta år. (Jag är mer än albumkille än en låt/singel-snubbe.)

2. Tramp - No Light - Svårt val men det fick bli denna sång ifrån den efterlängtade debutskivan "Indigo" med Tramp. (Slampan.)

3. Movits! - På Drift, Norrbotten - En mysig låt ifrån Movits andra skiva "Ut Ur Min Skalle". Man får lite luffarkänsla när man lyssnar på den på något vis.

4. Foo Fighters - Rope - Trodde faktiskt aldrig att jag skulle slänga på en Foo Fighters-låt på den här listan, men jag såg uppträdandet på Skavlan och jag tycker att denna låt är en utav de bästa låtarna ifrån Dave Grohl och snubbarna på länge helt enkelt.

5. bob hund - Ja, Ja, Ja, Nej - "Det Överexponerade Gömstället" heter skivan med det mycket genialiska omslaget till skivan. Omslaget ni ser på framsidan när man lyssnar på Spotify eller ser omslaget på den fysiska upplagan är egentligen inte de riktiga omslaget. Köper man skivan så väntar något annat...
Och låten? En mörk historia om ångest och om vad man ska välja för vägar i livet.

...Hehe! Deppigt!

Nu är jag klar för den här gången! Och om ni vill kolla upp låtarna eller inte får ni avgöra, nu har jag tipsat iallafall. Nu ska jag invänta 23:07 och programmet "Storverk". Intressant!

Simma Lugnt! // Philip med B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback